افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه خوارزمی در استان البرز

 | تاریخ ارسال: 1402/11/22 | 
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز؛ در ششمین روز از دهه مبارک فجر، در آیین افتتاح همزمان ۱۰۰۰ پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سایر مسئولان ستادی و استانی به صورت وبیناری برگزار شد، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه خوارزمی با هدف توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان این دانشگاه با رویکرد اشتغال افتتاح و راه اندازی شد.
بهزاد غفاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در این مراسم اظهار داشت: یکی از عمده فعالیتهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه مهارت آموزی دانشجویان هم در حین تحصیل و هم پس از پایان تحصیلات دانشگاهی می باشد که در این راستا، اقدام به راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی(TMC) برای توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دانشگاههای کشور می نماید.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با اشاره به گستره آموزشهای فنی و حرفه ای، خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با برخورداری حدود ۶ هزار استاندارد آموزشی در ۴ خوشه صنعت، فرهنگ و هنر، خدمات و کشاورزی؛ آموزشهای مهارتی را به اقشار مختلف از جمله دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، سربازان، زندانیان، روستاییان، کارگاه های ثابت و سیار شهری، عشایری، جوار کارگاهی، محیط کار واقعی و... ارائه می نماید.
دکتر علی حسن بیگی رییس دانشگاه خوارزمی هم در این آیین، با تشکر از اهتمام ویژه فنی و حرفه ای استان البرز برای تحقق این مهم، یکی از دغدغه های اصلی جامعه دانشگاهی و دانشجویی را موضوع مهارت آموزی در دانشگاه عنوان و آموزش همراه با مهارت را یکی از نیازهای جامعه فعلی برشمرد. رییس دانشگاه خوارزمی کرج افزود: آموزشهای مهارتی اگر مبتنی بر تکنولوژی روز دنیا و نیازهای شغلی دانشجویان باشد، علاوه بر رفع معضل بیکاری، دغدغه اصلی خانواده ها هم که شغل و آینده شغلی فرزندانشان است، نیز رفع خواهد شد.
دکتر علی حسن بیگی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی این دانشگاه، خلأ مهارتی دانشجویان با همکاری دو دستگاه برطرف شود.





CAPTCHA

دفعات مشاهده: 5997 بار   |   دفعات چاپ: 37 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر